A Dinamikus Szenzoros Integrációs Terápia neuropszichológiai, idegtudományi kutatásokkal megalapozott elméleti háttérre épülő terápiás módszer. Mozgásterápiás forma, melynek célja az idegrendszer integrációs, fejlődési folyamatainak elősegítése, támogatása. A szenzoros integrációs terápia módszere és elméleti háttere Anna J. Ayres, amerikai pszichológus és foglalkoztatásterapeuta nevéhez köthető, aki eredetileg tanulási- és magatartási nehézséggel küzdő gyermekek számára dolgozta ki módszerét. Azóta szélesedett az életkori övezet és a problémakör, melyben segítséget nyújthat a terápia.
Érzékszerveink számos információt kapnak a külvilágból és a testünkből (például látási, hallási, tapintási, íz és illat, egyensúlyi ingerek, izmok és ízületekből, első szervekből érkező ingerek), mely ingerek feldolgozása és integrációja alapvető feltétele a reakcióink megtervezésének, a viselkedésszervezésnek, a környezethez való alkalmazkodásnak, az önszabályozás fejlődésnek.
Szenzoros integráció zavar esetén ebben az integrációs folyamatban tapasztalható lassabb vagy atipikus fejlődés, mely különböző, az életkori elvárásoktól eltérő – pl.: tanulási, mozgáskoordinációs, beszédfejődési, önszabályozási, viselkedési, figyelem-koncentrációs – fejlődési nehézségekben nyilvánulhat meg. A szenzoros integrációs zavar más diagnózisok tüneti képében is gyakran megjelenik (pl.: autizmus, ADHD, dyspraxia) melyek terápiájában szintén hatékonyan alkalmazzák ezt a módszert.
A szenzoros integrációs terápia elméletének kidolgozója, A. J. Ayres (teljes nevén Dr. Anna Jean Ayres Baker) évtizedeken át foglalkozott olyan gyerekekkel, akiknek különböző tanulási és viselkedéses nehézségei, zavarai voltak. Ayres feltételezte, hogy problémáik egyik legfontosabb oka az érzékszervi ingerek és a mozgásos válaszok szervezésének, tervezésének akadályozottsága. Elméleti és gyakorlati munkássága egyaránt sok szakember érdeklődését keltette fel, s elősegítette több, ezeken az alapokon építkező terápiás irányzat kialakulását. Az Ayres által kidolgozott szenzoros integrációs terápia ugyanakkor az évek során annyira összefonódott az ő személyével és munkásságával, hogy gyakran csak leegyszerűsítve, „Ayres terápia”-ként emlegetik. Ez a terápiás forma az elmúlt évtizedekben nagyon sok gyermeknek adta meg a fejlődés lehetőségét.
Egy alkalom 50 perc. Minden gyermek fejlődési üteme egyéni, ezért érdemes türelemmel lenni feléjük.
A DSZIT terápia 2-9 éves gyerekeknek szól. Egyéni és kiscsoportos (maximum 4-6 fő) formában történhetnek. Hogy melyik forma javasolt gyermekének, azt a terapeuta határozza meg egyénileg.
Időtartama: 60 perc
Ára/alkalom: 10. 000. – Ft
Ára/alkalom: 5000. – Ft
időtartama: 50 perc
Ára/alkalom: 8000. – Ft
Időtartama: 50 perc
Ára/alkalom: 4000. – Ft
A csoportos foglalkozások havi bérlettel látogathatóak, melyeket a hónap alkalomszámai határoznak meg. |
Időtartama: 50 perc
Ára/alkalom: 8000. – Ft