"Mottó, amit ide írhatok"
Bemutatkozás
Nagy-Tószegi Cecília
Nagy-Tószegi Cecília, gyógypedagógus vagyok. 2000 óta dolgozom gyógypedagógiai-pszichológiai diagnosztikában, ahol tanulási és magatartási nehézséggel és tanulási zavarral küzdő gyermekek diagnosztikájával, szakértői vizsgálatával és szenzoros integrációs terápiájával foglalkozom.
A Dinamikus Szenzoros Integrációs Terápiák képzést 2003-ban végeztem el és azóta végzek szenzoros integrációs (DSZIT) diagnosztikát és terápiát. A Magyar DSZIT Egyesület aktív tagjaként részt veszek szakemberek továbbképzésében és az egyesület kutatócsoportjának munkájában is. Munkám során klinikai szakpszichológus kollégákkal komplex mese- és szenzoros integrációs terápiás tematika kidolgozásával is foglalkoztam, mely eredményeképpen óvodás és kisiskolás korú, tanulási nehézséggel küzdő gyermekeknek és szüleiknek nyújtottunk terápiás segítséget. Az elmúlt években számos konferencia előadást, workshopot tartottam pedagógusoknak, gyógypedagógusoknak és pszichológusoknak a szenzoros integrációhoz, önszabályozás, kognitív fejlődés és tanulási nehézségek és -zavarokhoz kapcsolódó témakörökben.
Bemutatkozás folytatása
Jelenleg doktori kutatásomat végzem a Pécsi Tudományegyetem Pszichológia Doktori Iskola, Evolúciós és kognitív pszichológia PhD program keretében.
Kutatási témám: A szenzoros integráció, önszabályozás és a végrehajtó funkciók fejlődési összefüggései 4-7 éves gyermekeknél. Kutatói munkám célja a szenzoros integrációval kapcsolatos korai fejlődési összefüggések és a hátterükben álló idegrendszeri, pszichológiai folyamatok minél jobb megértése, a gyermekek korai fejlődésének preventív szemléletű elősegítése érdekében. Fontosnak látom a korai fejlődésben és preventív szűrésben annak a megértését, hogy a korai fejlődésben a szenzoros feldolgozás, a szenzomotoros integráció területein tapasztalható eltérések hogyan hatnak a viselkedés- és érzelemszabályozás, a társas kapcsolatok fejlődésére, milyen összefüggést mutatnak a tanulási folyamatokban kulcsszerepet játszó képességek fejlődésével.
Eltérő fejlődésű és a fejlődési eltérések tekintetében magas rizikójú gyermekeknél (pl.: koraszülött gyermekeknél) kiemelten fontos a szenzoros integrációs folyamatok megértése és a korai, preventív szemléletű szenzoros integrációs (DSZIT) terápia lehetőségének biztosítása.
Nagy-Tószegi Cecília Klára
Szakmai önéletrajz
TANULMÁNYOK:
2017- Pszichológia Doktori Iskola , Evolúciós és kognitív pszichológia PhD program
Pécsi Tudományegyetem
Kutatási téma: A szenzomotoros integráció és a végrehajtó működés összefüggései 4-7 éves gyermekeknél
Témavezető: Dr. Lábadi Beatrix
2014-2016 pedagógus- és közoktatásvezetői szakvizsga (MA)
Pécsi Tudományegyetem
2008-2012 okleveles emberi erőforrás tanácsadó (MA)
Pécsi Tudományegyetem, Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Kar
1996-2000 gyógypedagógiai tanár és terapeuta (BA)
Eötvös Loránd Tudományegyetem Gyógypedagógiai Tanári Szak
Értelmileg akadályozottak pedagógiája szakos gyógypedagógiai
tanár és pszichopedagógia szakos terapeuta szakpáron
2017 Oklevél, DSZIT – terapeuta
MDSZITE Egyesület, Budapest
2015 Szenzoros Integrációs Terápia, Diagnosztika
MDSZITE Egyesület, Budapest
2012 A felnőttképzés elmélete és gyakorlata
60 óra
Wekerle Sándor Alapkezelő
2012 Felkészítés a tevékenységközpontú pedagógiák témában tanácsadói feladatok ellátására
közoktatási intézményekben
40 óra
PLB-1483
Közigazgatási és Igazságügyi Hivatal
2012 Felkészítés a „Tanórai differenciálás a gyakorlatban- az egyéni fejlődési különbségeknek,
szükségleteknek megfelelő fejlesztés módszerei, mint a sikeres integráció egyik feltétele” című
pedagógus-továbbképzési program képzői feladataira
40 óra
PLB-1468
Wekerle Sándor Alapkezelő
2012 Felkészítés a „óvoda-iskola átmenet” témában tanácsadói feladatok ellátására közoktatási intézményekben
40 óra
PLB-1483
Wekerle Sándor Alapkezelő
2002-2003 Szenzoros Integrációs Terápia
120 óra
DSZIT Műhely, Budapest
1991-1995 Pécsi Művészeti Szakközépiskola
Képző- és Iparművészeti Tagozat
MUNKATAPASZTALATOK:
2014- gyógypedagógus
Baranya Megyei Pedagógiai Szakszolgálatok Pécsi Tagintézménye
– szakértői tevékenység/ tanulási nehézség diagnosztikája, szakvéleményezése
– tanácsadás
– szenzoros integrációs terápia
– egyéni és kiscsoportos képesség- és készségfejlesztés
2013-2014 digitális tananyagfejlesztő -forgatókönyvíró
Apáczai Kiadó Kft.
-digitális rétegdifferenciált tananyagfejlesztés és -forgatókönyv írása (andoid applikáció, online digitális tananyag)
-tanulási folymatot támogató, interaktív feladatrendszerek, multimediális tartalmak kidolgozása
2012-2014 gyógypedagógus
Klebelsbelg Intézményfenntartó Központ, Kodolányi János Általános Iskola, Pécsvárad
– SNI tanulók egyéni és kiscsoportos képesség- és készségfejlesztése
– tanulási stratégia fejlesztése
– személyiségfejlesztés és viselkedés-terápiák
– differenciált tanmenetek kidolgozása
– új, preventív szűrővizsgálati protokoll bevezetése
– tanulási nehézség / zavar esetén a tanulók szűrővizsgálata, szükség esetén további szakértői
vizsgálatok kezdeményezése
– DIFER vizsgálat
2001-2012 gyógypedagógus
Budapest III. kerületi Önkormányzat Óbuda-Békásmegyeri Nevelési Tanácsadó
– tanulási képességek, részképességek vizsgálata és szakvéleményezése
– egyéni és kiscsoportos képesség- és készségfejlesztés, viselkedés-terápiák
– szenzoros integrációs terápia
– tanácsadás
– gyógypedagógiai terápiás módszertanok kidolgozása
– a tevékenységi körhöz kapcsolódó kutatásban való részvétel
– részvétel, előadás szakmai konferenciákon
TOVÁBBKÉPZÉSBEN KÉPZŐI FELADATOK:
2019-20- Felkészítés a szenzoros feldolgozás rendellenességeinek szűrésére képzések képzői feladata, Családbarát Ország Nonprofit Közhasznú Kft.
2017- DSZIT szakemberek számára szintentartási képzői feladat , MDSZITE
2014 Pedagógus továbbképzés vezetése
Téma: Képességfejlesztés lehetőségei a tananyaghoz kapcsolódóan, Általános Iskola, Harkány
2012 Pedagógus továbbképzés vezetése
Téma: Tevékenységközpontú pedagógiák, Általános Iskola, Olasz
2012 Iskolaérettség: iskolakezdés a tanulási zavarok prevenciójának tükrében
előadás pedagógiai szakmai rendezvényen, Apáczai Cs. J. Nevelési Központ, Pécs
2010 Szekcióvezetés: Képességfejlesztés a tanulási folyamatba ágyazottan
előadás pedagógiai szakmai rendezvényen, Kistérségi Pedagógiai Konferencia, Vajszló
ELŐADÁSOK:
2021- Változó környezet és alkalmazkodás a fejlődés tükrében szimpózium
Nagy-Tószegi Cecília – Dr. Lábadi Beatrix: A szenzoros feldolgozás és szenzomotoros integráció hatása a végrehajtó funkciók és az önszabályozás fejlődésére
Magyar Pszichológiai Társaság XXIX. Országos Tudományos Nagygyűlésén, 2021
2021-The effects of sensory modulation and sensory-motor processing on the development of executive functions and self regulation
Budapest CEU Conference on Cognitive Development 2021
2019- The effects of somatosensory processing on early learning difficulties and self regulation
19th European Conference on Developmental Psychology, Athens
2019- A szenzoros feldolgozás, szenzomotoros integráció és a végrehajtó funkciók fejlődésének összefüggései 5-7 éves BTMN-es gyermekeknél
MAGYE 47. Országos Szakmai Konferenciája, 2019
2019- A szenzomotoros integráció és a a végrehajtó funkciók fejlődésének összefüggései tanulási nehézséggel diagnosztizált 4-7 éves gyermekeknél
MPT XXVIII. Országos Tudományos Nagygyűlése 2019. „Összetart a sokszínűség”
2017 „ Tíztorony vára” komplex meseterápiás és szenzoros integrációs terápiás szülő-gyermek csoport bemutatása
Magyar Gyermek- és Ifjúságpszichiátria és Társszakmák Társasága ( MAGYIPETT) 41. Kongresszusa, Művészetterápiás Szekció előadása, Pécs
2006 Szenzoros Integrációs Terápia szülői részvétellel és szülőcsoporttal egybekötve a Békásmegyeri Nevelési
Tanácsadóban címmel
Nevelési Tanácsadók V. Országos Szakmai Találkozóján, Budapest
ÖNKÉNTES MUNKA:
2012 Pályázati koordinátor, rendezvényszervező, Zsebibabafüzet
– családtervezés előtt álló szülők, kismamák és kisgyermekes szülők támogatásával foglalkozó alapítvány
támogatói körének bővítése
– rendezvényszervezés a pécsi Zsolnay Kulturális Negyeddel való együttműködésben
– pályázatírás
Kanga Közhasznú Egyesület. Pécs
- 07-08 Csoportvezető
- 07-08 Csoportvezető, kreatív foglalkozások vezetője
Richmond Area Association, Camp Baker
Chesterfield, Virginia USA
-speciális szükségletű gyermekek, fiatalok és felnőttek csoportjainak vezetése a nyári táborozás
időszakában
– kreatív, alkotó tevékenységeket kínáló foglalkozások vezetése a speciális szükségletű gyermekek, fiatalok és felnőttek csoportjainak
TAGSÁG:
2016- Magyar Dinamikus Szenzoros Integrációs Egyesület, MDSZITE,
NYELVISMERET:
angol, B2 középfokú komplex ECL nyelvvizsga
SZÁMÍTÓGÉP-FELHASZNÁLÓI KOMPETENCIÁK:
Windows operációs rendszer, MS Office, Photoshop felhasználói ismerete
JÁRMŰVEZETŐI ENGEDÉLY:
„B” kategória (1995)