"Mottó, amit ide írhatok"

Bemutatkozás

Nagy-Tószegi Cecília

Nagy-Tószegi Cecília, gyógypedagógus vagyok. 2000 óta dolgozom gyógypedagógiai-pszichológiai diagnosztikában, ahol tanulási és magatartási nehézséggel és tanulási zavarral küzdő gyermekek diagnosztikájával, szakértői vizsgálatával és szenzoros integrációs terápiájával foglalkozom.

A Dinamikus Szenzoros Integrációs Terápiák képzést 2003-ban végeztem el és  azóta végzek szenzoros integrációs (DSZIT) diagnosztikát és terápiát. A Magyar DSZIT Egyesület aktív tagjaként részt veszek szakemberek továbbképzésében és az egyesület kutatócsoportjának munkájában is. Munkám során klinikai szakpszichológus kollégákkal komplex mese- és szenzoros integrációs terápiás tematika kidolgozásával is foglalkoztam, mely eredményeképpen óvodás és kisiskolás korú, tanulási nehézséggel küzdő gyermekeknek és szüleiknek nyújtottunk terápiás segítséget. Az elmúlt években számos konferencia előadást, workshopot tartottam pedagógusoknak, gyógypedagógusoknak és pszichológusoknak a szenzoros integrációhoz, önszabályozás, kognitív fejlődés és tanulási nehézségek és -zavarokhoz kapcsolódó témakörökben. 

Bemutatkozás folytatása

Jelenleg doktori kutatásomat végzem a Pécsi Tudományegyetem Pszichológia Doktori Iskola, Evolúciós és kognitív pszichológia PhD program keretében.

Kutatási témám: A szenzoros integráció, önszabályozás és a végrehajtó funkciók fejlődési összefüggései 4-7 éves gyermekeknél. Kutatói munkám célja a szenzoros integrációval kapcsolatos korai fejlődési összefüggések és a hátterükben álló idegrendszeri, pszichológiai folyamatok minél jobb megértése, a gyermekek korai fejlődésének preventív szemléletű elősegítése érdekében. Fontosnak látom a korai fejlődésben és preventív szűrésben annak a megértését, hogy a korai fejlődésben a szenzoros feldolgozás, a szenzomotoros integráció területein tapasztalható eltérések hogyan hatnak a viselkedés- és érzelemszabályozás, a társas kapcsolatok fejlődésére, milyen összefüggést mutatnak a tanulási folyamatokban kulcsszerepet játszó képességek fejlődésével.

Eltérő fejlődésű és a fejlődési eltérések tekintetében magas rizikójú gyermekeknél (pl.: koraszülött gyermekeknél) kiemelten fontos a szenzoros integrációs folyamatok megértése és a korai, preventív szemléletű szenzoros integrációs (DSZIT) terápia lehetőségének biztosítása.

Nagy-Tószegi Cecília Klára

email

Szakmai önéletrajz

 TANULMÁNYOK:

 

2017- Pszichológia Doktori Iskola , Evolúciós és kognitív pszichológia PhD program

Pécsi Tudományegyetem

Kutatási téma: A szenzomotoros integráció és a végrehajtó működés összefüggései 4-7 éves gyermekeknél

Témavezető: Dr. Lábadi Beatrix

 

2014-2016 pedagógus- és közoktatásvezetői szakvizsga (MA)

Pécsi Tudományegyetem

 

2008-2012 okleveles emberi erőforrás tanácsadó (MA)

Pécsi Tudományegyetem, Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Kar

 

1996-2000 gyógypedagógiai tanár és terapeuta (BA)

Eötvös Loránd Tudományegyetem Gyógypedagógiai Tanári Szak

Értelmileg akadályozottak pedagógiája szakos gyógypedagógiai

tanár és pszichopedagógia szakos terapeuta szakpáron

 

2017 Oklevél, DSZIT – terapeuta

MDSZITE Egyesület, Budapest

 

2015  Szenzoros Integrációs Terápia, Diagnosztika

MDSZITE Egyesület, Budapest

 

2012 A felnőttképzés elmélete és gyakorlata

60 óra

Wekerle Sándor Alapkezelő

 

2012 Felkészítés a tevékenységközpontú pedagógiák témában tanácsadói feladatok ellátására

közoktatási intézményekben

40 óra

PLB-1483

Közigazgatási és Igazságügyi Hivatal

 

2012 Felkészítés a „Tanórai differenciálás a gyakorlatban- az egyéni fejlődési különbségeknek,

szükségleteknek megfelelő fejlesztés módszerei, mint a sikeres integráció egyik feltétele” című

pedagógus-továbbképzési program képzői feladataira

40 óra

PLB-1468

Wekerle Sándor Alapkezelő

 

2012 Felkészítés a „óvoda-iskola átmenet” témában tanácsadói feladatok ellátására közoktatási intézményekben

40 óra

PLB-1483

Wekerle Sándor Alapkezelő

 

 

2002-2003 Szenzoros Integrációs Terápia

120 óra

DSZIT Műhely, Budapest

 

1991-1995 Pécsi Művészeti Szakközépiskola

Képző- és Iparművészeti Tagozat

 

 

MUNKATAPASZTALATOK:

 

2014- gyógypedagógus

Baranya Megyei Pedagógiai Szakszolgálatok Pécsi Tagintézménye

 

– szakértői tevékenység/ tanulási nehézség diagnosztikája, szakvéleményezése

– tanácsadás

– szenzoros integrációs terápia

– egyéni és kiscsoportos képesség- és készségfejlesztés

 

 

 

2013-2014 digitális tananyagfejlesztő -forgatókönyvíró

Apáczai Kiadó Kft.

 

-digitális rétegdifferenciált tananyagfejlesztés és -forgatókönyv írása (andoid applikáció, online digitális tananyag)

-tanulási folymatot támogató, interaktív feladatrendszerek, multimediális tartalmak kidolgozása

 

2012-2014 gyógypedagógus

Klebelsbelg Intézményfenntartó Központ, Kodolányi János Általános Iskola, Pécsvárad

 

– SNI tanulók egyéni és kiscsoportos képesség- és készségfejlesztése

– tanulási stratégia fejlesztése

– személyiségfejlesztés és viselkedés-terápiák

– differenciált tanmenetek kidolgozása

– új, preventív szűrővizsgálati protokoll bevezetése

– tanulási nehézség / zavar esetén a tanulók szűrővizsgálata, szükség esetén további szakértői

vizsgálatok kezdeményezése

– DIFER vizsgálat

 

2001-2012 gyógypedagógus

Budapest III. kerületi Önkormányzat Óbuda-Békásmegyeri Nevelési Tanácsadó

 

– tanulási képességek, részképességek vizsgálata és szakvéleményezése

– egyéni és kiscsoportos képesség- és készségfejlesztés, viselkedés-terápiák

– szenzoros integrációs terápia

– tanácsadás

– gyógypedagógiai terápiás módszertanok kidolgozása

– a tevékenységi körhöz kapcsolódó kutatásban való részvétel

– részvétel, előadás szakmai konferenciákon

 

 

TOVÁBBKÉPZÉSBEN KÉPZŐI FELADATOK:

 

2019-20- Felkészítés a szenzoros feldolgozás rendellenességeinek szűrésére képzések képzői feladata, Családbarát Ország Nonprofit Közhasznú Kft.

 

2017- DSZIT szakemberek számára szintentartási képzői feladat , MDSZITE

 

2014 Pedagógus továbbképzés vezetése

Téma: Képességfejlesztés lehetőségei a tananyaghoz kapcsolódóan, Általános Iskola, Harkány

 

2012 Pedagógus továbbképzés vezetése

Téma: Tevékenységközpontú pedagógiák, Általános Iskola, Olasz

 

2012 Iskolaérettség: iskolakezdés a tanulási zavarok prevenciójának tükrében

előadás pedagógiai szakmai rendezvényen, Apáczai Cs. J. Nevelési Központ, Pécs

 

2010 Szekcióvezetés: Képességfejlesztés a tanulási folyamatba ágyazottan

előadás pedagógiai szakmai rendezvényen, Kistérségi Pedagógiai Konferencia, Vajszló

 

ELŐADÁSOK: 

 

2021- Változó környezet és alkalmazkodás a fejlődés tükrében szimpózium

Nagy-Tószegi Cecília – Dr. Lábadi Beatrix: A szenzoros feldolgozás és szenzomotoros integráció hatása a végrehajtó funkciók és az önszabályozás fejlődésére

Magyar Pszichológiai Társaság XXIX. Országos Tudományos Nagygyűlésén, 2021

 

2021-The effects of sensory modulation and sensory-motor processing on the development of executive functions and self regulation

Budapest CEU Conference on Cognitive Development 2021

 

2019- The effects of somatosensory processing on early learning difficulties and self regulation

19th European Conference on Developmental Psychology, Athens

 

2019- A szenzoros feldolgozás, szenzomotoros integráció és a végrehajtó funkciók fejlődésének összefüggései 5-7 éves BTMN-es gyermekeknél

MAGYE 47. Országos Szakmai Konferenciája, 2019

 

2019- A szenzomotoros integráció és a a végrehajtó funkciók fejlődésének összefüggései tanulási nehézséggel diagnosztizált 4-7 éves gyermekeknél

MPT XXVIII. Országos Tudományos Nagygyűlése 2019. „Összetart a sokszínűség”

 

2017 „ Tíztorony vára” komplex meseterápiás és szenzoros integrációs terápiás szülő-gyermek csoport bemutatása

Magyar Gyermek- és Ifjúságpszichiátria és Társszakmák Társasága ( MAGYIPETT) 41. Kongresszusa, Művészetterápiás Szekció előadása, Pécs

 

2006 Szenzoros Integrációs Terápia szülői részvétellel és szülőcsoporttal egybekötve a Békásmegyeri Nevelési

Tanácsadóban címmel

Nevelési Tanácsadók V. Országos Szakmai Találkozóján, Budapest

 

ÖNKÉNTES MUNKA:

 

2012 Pályázati koordinátor, rendezvényszervező, Zsebibabafüzet

– családtervezés előtt álló szülők, kismamák és kisgyermekes szülők támogatásával foglalkozó alapítvány

támogatói körének bővítése

– rendezvényszervezés a pécsi Zsolnay Kulturális Negyeddel való együttműködésben

– pályázatírás

Kanga Közhasznú Egyesület. Pécs

 

  1. 07-08 Csoportvezető
  2. 07-08 Csoportvezető, kreatív foglalkozások vezetője

Richmond Area Association, Camp Baker

Chesterfield, Virginia USA

-speciális szükségletű gyermekek, fiatalok és felnőttek csoportjainak vezetése a nyári táborozás

időszakában

– kreatív, alkotó tevékenységeket kínáló foglalkozások vezetése a speciális szükségletű gyermekek, fiatalok és felnőttek csoportjainak

 

TAGSÁG:

2016- Magyar Dinamikus Szenzoros Integrációs Egyesület, MDSZITE,

 

NYELVISMERET:

 

angol, B2 középfokú komplex ECL nyelvvizsga

 

SZÁMÍTÓGÉP-FELHASZNÁLÓI KOMPETENCIÁK:

 

Windows operációs rendszer, MS Office, Photoshop felhasználói ismerete

 

JÁRMŰVEZETŐI ENGEDÉLY:

 

„B” kategória (1995)

 

Scroll to top